^Powrót na górę


  • SERWIS KLIMATYZACJI

    Zapraszamy na profesjonalny serwis układów klimatyzacja. Oferujemy przeglądy, naprawy, napełnianie, ozonowanie, odgrzybianie oraz usuwanie nieprzyjemnych zapachów z systemu samochodowych klimatyzacji.

  • USUWANIE FILTRÓW CZĄSTEK STAŁYCH DPF/FAP

    Profesjonalnie usuwamy filtry cząstek stałych DPF/FAP z samochodów napędzanych silnikami diesla. Niweluje problem zapychania się filtra i pozwala na cieszenie się bezobsługową jazdą..

  • BEZPŁATNE PRZEGLĄDY SAMOCHODOWE

    Oferujemy promocyjne, bezpłatne przeglądy samochodowe w godzinach 9-10.

Serwisowa wymuszona regeneracja DPF/FAP ?:

  • zawsze na wstępie wykonujemy pełną diagnostykę komputerową i mechaniczną ukierunkowaną na DPF
  • po analizie błędów oraz stopnia zapełnienie filtra cząstek stałych podejmujemy odpowiednie decyzje
  • wykonujemy wymuszoną z poziomu programu serwisowego regenerację filtra DPF/FAP
  • po zakończeniu procesu wymuszonej regeneracji wystawiamy gwarancję wykonanej procedury 

Przyczyny uszkodzeń DPF/FAP:

Filtr DPF/FAP do poprawnego, bezawaryjnego działania wymaga od kierowcy regularnego pokonywania długodystansowych tras, dodatkowo najlepiej aby odbywało się to w odpowiednich warunkach czyli silnik nagrzany, stała prędkość przez określony czas. Doprowadza to do uruchomienia procedury wypalania zawartości filtra co prowadzi do jego regeneracji. Spełniając ten warunek przedłużamy żywotność obecnego w naszym samochodzie filtra cząstek stałych. Niestety jak pokazują realia, bardzo często ten warunek nie może zostać spełniony. Żyjemy w czasach gdzie większość kierowców swoje codzienne trasy pokonuje powoli, stojąc w korkach przejeżdżając krótki trasy. Wszystkie te czynniki negatywnie wpływają na filtr DPF/FAP. Oczywiście na awarię DPF/FAP wpływają też usterki silnika oraz wiele innych czynników które blokują proces regeneracji. Prowadzi to do zapchania lub uszkodzenia filtra co skutkuje:

  • zwiększeniem spalania - zapchany filtr cząstek stałych wymaga dodatkowej dawki paliwa do jego wypalenia
  • szybszym zużywaniem się turbosprężarki - opory spalin powodują szybsze zużycie turbosprężarki i innych podzespołów silnika
  • uszkodzeniem turbosprężarki, intercoolera, zaworu EGR, czujnika różnicy ciśnień i.t.d.
  • rozcieńczenia oleju silnikowego a to skutkuje bardzo poważnymi awariami silnika włącznie z remontem lub wymianą silnika
  • zmniejszenie mocy silnika - zmniejszona dynamika spalin powoduje zmniejszenie mocy

Wymuszona regeneracja serwisowa skuteczna jest w większości przypadków pod warunkiem że wszystkie podzespoły silnika nie generują nadmiernej emisji cząstek stałych. Jeśli przyczyną są tylko krótkie trasy i jazda po mieście można powiedzieć że wymuszona regeneracja przyniesie w 100% oczekiwany skutek.  

Co powoduje zapełnienie DPF/FAP:

  • uszkodzenia w samym silniku, nadmierne zużycie jednostki napędowej
  • uszkodzenia układu wtryskowego, wtryski, pompa CR
  • uszkodzony EGR, przepływomierz, czujniki ciśnienia doładowania, różnicy ciśnień DPF, itd.
  • uszkodzona turbosprężarka
  • uszkodzone przewody czujnika różnicy ciśnień
  • krótkie przebiegi, jazda miejska, styl jazdy, zły olej

Udzielamy 30 dniowej gwarancji na wymuszoną serwisową regenerację DPF/FAP. Polega ona na tym że jeśli okazała by się nieskuteczna to w tym okresie udzielamy rabatu w wysokości 100,00 zł na wymianę lub usunięcie DPF/FAP.

Skontaktuj się z nami jeśli chcesz dowiedzieć się jak przebiega proces wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych w twoim samochodzie. Chętnie udzielimy wyczerpujących odpowiedzi na każde zadane pytanie. .

 

usuwanie filtra cząstek stałych

 

Ostrzegamy:

Biorąc pod uwagę zdobyte doświadczenie wszelkie próby mycia, czyszczenia zużytych czyli zapchanych filtrów DPF są tylko niepotrzebnym wydatkiem. Klienci po takim zabiegu potrafią przejechać "aż" lub tylko 80-100km i znowu zapala się lampka o ponownym zapełnieniu filtra cząstek stałych. Nawet patrząc z punktu fizyczno-chemicznego nie da się przywrócić filtra DPF do działania. Efekt takiego mycia - regeneracji widzimy często przy demontażu. Wkład filtra ulega uszkodzeniu, rozmiękczeniu, a kanały w których ma nastąpić proces dopalania zapadają się. Filtr po takim myciu ulega kompletnemu, nieodwracalnemu uszkodzeniu.

Jedynym skutecznym sposobem na uratowanie zapchanego filtra cząstek stałych jest wymuszona regeneracja serwisowa którą wykonujemy. 

Poniżej zdjęcie wnętrza uszkodzonego DPF po regeneracyjnym "myciu", płukaniu itp. - klient po tym zabiegu przejechał "aż" 80 km, wydał 400,00 zł ale cudowne płyny nie przyniosły żadnego rezultatu.

mycie dpf skutki

 

Nasz zakład zaleca tylko dwie słuszne metody.

  1. Wymiana na nowy filtr cząstek stałych - opcja poprawna ale droga
  2. Wymuszona serwisowa regeneracja filtra cząstek stałych statyczna lub dynamiczna.
  3. Usunięcie filtra cząstek stałych - tańsza alternatywa i spokój na zawsze 

Jeśli mają Państwo jakieś pytania prosimy dzwonić. Zawsze doradzimy najlepsze rozwiązanie.


Poniżej ku przestrodze zdjęcie kompletnie zapchanego filtra DPF z Citroena C5 2.0 HDI 2008r. - tak zatkany DPF spowodował:

  • rozszczelnienie turbiny
  • uszkodzenie zaworu EGR
  • uszkodzenie czujnika różnicy ciśnień filtra cząstek stałych

 DPF Citroen C5 2008 2.0 HDI

 

 ą